'07
Geltonojo namo prisiminimai

--------------------------------------------------------------------------------------------
Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras (KKKC) ir VšĮ „Meno avilys“
PRISTATO
“Kino po atviru dangumi 15 min. po devintos” programą
 --------------------------------------------------------------------------------------------

Rugpjūčio 9 d. (ketvirtadienis) 21.30 val.

„Geltonojo namo prisiminimai“ (Recordações da Casa Amarela) (122 min., 1989 m., Portugalija, liet. subtitrai)

Rež. João César Monteiro

Režisierius ir pagrindinis aktorius kupinoje absurdo komedijoje rimtu veidu pasakoja komiškus nutikimus. Keista, tačiau kvatojimo šie nekelia. Kita netradicinė detalė – režisierius nedeklaruoja jokios moralinės pozicijos.

Režisierius ir pagrindinis aktorius kupinoje absurdo komedijoje rimtu veidu pasakoja komiškus nutikimus. Keista, tačiau kvatojimo šie nekelia. Kita netradicinė detalė – režisierius nedeklaruoja jokios moralinės pozicijos.

Filme žavi personažų charakterių įvairovė: pagrindinis herojus (režisieriaus alter ego) senstantis ir negaluojantis velnias, gyvenantis pensione ir laikantis save kairiojo sparno intelektualu, naivoka prostitutė Mimi bei jos baltas pudelis, pensiono šeimininkė Dona elkistaipkaippridera, Violeta, jos daili dukra, grojanti klarnetu, kurią įsižiūri pats velnias, dar keli senukai, juodaodė tarnaitė... Kiekvienas gyvena miniatiūrinį gyvenimą. Jų visuma sudaro spalvingą meninį satyros pasaulį, kuriame už žiūrovą pranašesnis personažas, savarankiškai tvarkosi buityje bei būtyje. Panorėjęs jis įmanytų persirengti karininko uniforma ir pasitempęs žingsniuoti miesto gatvėmis.

Dviprasmiškos dainos, nešvankios užuominos, butaforinės detalės, ekscentriški personažai – viskas padrikai nedaloma visuma, kurią sudaro nedarnus aplinkos ir veikėjų choras, išsiskiriantis vidinio kolorito daugialypiškumu.

Filmo potekstei būdingas moralines nuorodas keičia sausas ir ciniškas humoras, atspindintis režisieriaus poziciją. Venecijos kino festivalyje filmas pelnė sidabrinį liūtą.

Atgal Komentarai