'09
Komunikacija keičia požiūrį (video)

 Birželio 26 d. - rugpjūčio 3 d. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras „Kultūrpolis“ menu ir kūryba Klaipėdos Dailės parodų rūmuose (Aukštoji g.1/ Didžioji Vandens g. 2) ženklina savo penktuosius metus.

Mūsų dar neapgaubė 15 minučių šlovės. Mes dar neišgyvenome savųjų 10 dienų, kuriomis sukrėtėme pasaulį. Jau (net / tik) penkerius metus sėdime ant pasaulio krašto, mėtydami metaforų akmenis į logikos ežerus; keičiame kasdieniškai normuotą erdvėlaikį; klausomės panegirikų, skaitydami gražius ir smerkiančius komentarus geriame kavą. Šiandien matuojamės bendrumo jausmą, išaugusį per 43 800 valandų, nusitęsusį per 12 000 m2 drobės, perklampojus kelias tonas dažų. Matuojame sugadintų nervų metražu, internetinių čiuptuvų plotu, filmų sekundėmis, verlibro eilutėmis. Kaip visą tai pasverti? Gal atsivertusių sielų skaičiumi?

Jūratė Kazakevičiūtė "Moteris Skruzdė". 2008

Komunikacija keičia požiūrį. Net nepajusite, kaip smalsumas apsuks jus 180 laipsnių, kaip eksperimentai ir artradimai atvers langus į erdvę, kur brėžiasi intrigos kreivės, veikia kūrybinio pagreičio koeficientas, išauga galimybių proporcijos ir kiti nenorminiai tikrovės dydžiai.

Birželio 26 dieną Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras „Kultūrpolis“ pakvietė pažymėti centro penkių metų veiklos jubiliejų. Klaipėdos Dailės parodų rūmuose vyksta projekto „Meno tvermės dėsnis“ pristatymas. Parodoje eksponuojami glaudžiai su centru dirbę ir jį reprezentavę Lietuvos ir užsienio autoriai, kūrybinėmis inovacijomis praturtinę kultūrinę Klaipėdos panoramą. Ekspozicijoje dalyvauja: Agnė Jonkutė, Tadas Vosylius, Jūratė Kazakevičiūtė, Ligita Marcinkevičiūtė, Domantė Šarakauskaitė, Anatolijus Klemencovas, Žygimantas Augustinas, Maris Grosbahs (Latvija), Andrus Joonas (Estija).

Tapyba, objektai, instaliacijos, video projekcijos, KKKC dokumentika, įvairių projektų katalogai, video filmai ir naujausias Kūlturpolio katalogas. Specialiai šiai datai autoriai sukūrė išskirtinius kūrinius.

Kultūrpolio Meno kieme Auksė Petrulienė ir co. pristatė naujausią „Psilikono teatro“ spektaklį “Pasmaugta ir nušautas”. 50 min. trukmės audiovizualinę geismo istoriją garsu „įvaizdino“ perkusininkas Tomas Dobrovolskis. “Psilikono teatras“ pakoregavo liūdesio raukšlių subjaurotą lietuvių tautos veido tarpuakį meninio silikono implantu.

Ligita Marcinkevičiūtė milžiniškoje drobėje perkūrė „Žalgirio mūšį“. Panaudojusi klasikinio graikų frizo motyvus ir šiuolaikinius „dėl grožio“  ir „už grožį“ kovojančius herojus ji apverčia aukštyn kojomis mūšio kaip kažko atakos prasmę. Taigi – „Žalgirio mūšis“ svarbiausias Lietuvos mūšis statistinio lietuvio sąmonėje. O kaip įvardinti kasdienius meno mūšius, kuriuose dalyvauja kiekvienas menininkas?

Apie magiškąjį „kažką kalba ir Anatolijus Klemencovas. „1 Klemas“ – sąlyginis įkvėpimo vienetas, išmatuojamas labai pučiant savo ego, reklaminius ir kitokius meno būties burbulus. „Visa ko pradžia – nedrąsus bandymas sukurti „KAŽKĄ“. To kažko įtikinančio kūrimas neretai įgauna groteskiškas kančios formas, - sako autorius.

Tado Vosyliaus „Saugus greitis“ kalba apie gyvybės inerciją, apie antrąjį kvėpavimą, apie išeitį tuomet kai atrodo, kad nebėra jėgų ir galimybių...

Agnės Jonkutės „Šviesa“ – taip pat galėtų tapti matavimo vienetu apibrėžiančiu menininko kūrybinių –žingsnių pradžią.

Žygimanto Augustino „Hron / Hronir“ ciklas vėl klausimas / atsakymas kas tikriau – menininkas ar jo kuriama fikcija.

Domantės Šarakauskaitės interaktyvi video instaliacija pabrėžia vaizdinių, į kuriuos žiūrime meno parodose netvarumą. Sykiu menininkė leidžia žiūrovui keisti ji pačiam įžengiant į kūrinį.

Jūratės Kazakevičiūtės „Moteris – Vilkė“ kvestionuoja moters – menininkės įvaizdį.

Maris Grosbahs /Latvija/ - atskaitos taškais pasirinkdamas savo apgamus bei poodini sluoksnį klausia kokios vertybės slypi po šiuolaikinės visuomenės sintetine oda.

Andrus Joonas /Estija/ objektais ir video performansu apžvelgia menininko evoliucijos kelią, tai kiek kūryboje reikšmės turi personalinė istorija „su cv ar be cv“.

Parodos organizatoriai: KKKC / Kultūrpolis
Parodos kuratoriai: Ignas Kazakevičius, Bronė Neverdauskienė   

 

Atgal Komentarai